internetového obchodu (e-shopu): www.pneuprofi.sk
František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, Firma zapísaná v Živnostenskom registri OÚ Nové Mesto nad Váhom , Čislo živ. registra 304-2892, IČO : 32779755, DIČ : 1020305352, IČ DPH : SK1020305352, Fio BANKA a.s. č.ú.: IBAN:SK8583300000002001464359 , SWIFT BIC:FIOZSKBAXXX , e-mail: pneuservis@jakubb.sk.; telefonický kontakt: 0905 213624.
e-mail: pneuservis@jakubb.sk;
telefonický kontakt: 0905 213624
Orgán dozoru:
INŠPEKTORÁT SOI
SO SÍDLOM V TRENČÍNE
PRE TRENČIANSKY KRAJ
HURBANOVA 59, 911 01 TRENČÍN ODBOR VÝKONU DOZORU
TEL. Č.: 032/ 6400 109
FAXL. Č.: 032/ 6400 108
E-MAIL:tn@soi.sk
Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 13.06.2017.
Tieto „Obchodné podmienky“ upravujú práva spotrebiteľov a povinnosti predávajúceho František Jankech - JAKUB, Ičo:32779755, Malinovského 39, Nové Mesto nad Váhom, pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku. Uzatváranie zmlúv v internetovom sídle predávajúceho, ktorým je http://www.pneuprofi.sk/, môžu uskutočniť fyzické osoby v zmysle zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a právnické osoby v zmysle Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov.
1. Spôsob vykonania nákupu
Použite formulár pre výber parametrov konkrétneho druhu tovaru a zobrazte ponuku. Zadajte množstvo a pridajte zvolený druh do košíka. Nákup dokončíte po kontrole Vášho košíka vyplnením a odoslaním záverečného formulára. Prostredníctvom tohto formulára je tiež možné spraviť registráciu a tým uchovať Vaše údaje pre budúce nákupy. Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o jej zaevidovaní. Na uvedenú e-mailovú adresu Vám budú zasielané všetky ďalšie informácie týkajúce sa Vašej objednávky. Následne bude Vaša objednávka potvrdená a tovar odoslaný v čo najkratšom možnom termíne.
2. Objednávka
V prípade, že si vyberiete z našej ponuky konkrétny druh tovaru a odošlete elektronickú objednávku, alebo objednáte tovar telefonicky, potvrdzujete tým záväznosť Vašej objednávky a prejavujete súhlas s obchodnými podmienkami. Pre odoslanie objednávky je potrebné aktivovanie funkcie na webovom sídle predávajúceho. Funkcia je označená ľahko čitateľným slovným spojením „objednávka s povinnosťou platby“ vyjadrujúcou skutočnosť, že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť cenu. Objednávka musí obsahovať jednoznačnú a korektnú identifikáciu kupujúceho uvedením mena a priezviska, adresy, telefónneho čísla, e-mailového kontaktu (ak tento nie je totožný s e-mailovým kontaktom uvedeným pri objednávke).
Objednávka odoslaná predávajúcemu sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy v zmysle §43 a Občianskeho zákonníka. Kupujúci má možnosť návrh na uzavretie zmluvy odvolať alebo zrušiť len spôsobom podľa nižšie uvedeného postupu (bod číslo „6. Stornovanie objednávky“).
Po obdržaní objednávky predávajúci potvrdí objednávku telefonicky alebo emailom, čím dôjde k prijatiu návrhu v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka a tým k uzavretiu kúpnej zmluvy na diaľku.
3. Trvanie zmluvy
Zmluva platí do vysporiadania všetkých nárokov zmluvným stranám z nej vyplývajúcich.
4. Dodanie tovaru
Ak si kupujúci vyberie spôsob doručenia kuriérom, tovar bude dodaný v čo najkratšom termíne, najneskôr však do 30 dní od dňa potvrdenia objednávky predávajúcim. V prípade zdržania dodania tovaru bude kupujúci okamžite predávajúcim prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky informovaný o dodatočnej primeranej lehote, v ktorej predávajúci kupujúcemu dodá tovar. Ak si kupujúci pri uskutočnení objednávky vyberie osobný odber, tovar si prevezme osobne na prevádzke. Prevádzka kupujúceho informuje o termíne, kedy bude tovar pripravený na odber. Ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať tovar ani v dodatočnej primeranej lehote, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
5.Ceny
Ceny tovaru sú stanovené podľa aktuálneho cenníku tovaru v čase uskutočnenia objednávky uvedeného na webovom sídle predávajúceho.
Všetky ceny sú uvedené s DPH. V prípade, že je tovar označený "akcia" - takáto ponuka platí len do vypredania zásob predávajúceho alebo do skončenia poskytovania akcie na konkrétne služby
6.Stornovanie objednávky
Objednávku možno stornovať podľa zákona 102/2014 (v pracovný deň), a to prostredníctvom elektronickej pošty (e-mailom) alebo telefonicky. Takúto storno objednávku považujeme za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. Finančné prostriedky budú kupujúcemu vrátené do 14 dní bankovým prevodom na účet, ktorý nám kupujúci zadá (je potrebné zadať názov banky, číslo účtu a číslo banky), pokiaľ nebude po dohode dohodnutý iný spôsob.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, že sa tovar už nevyrába alebo nedodáva. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude neodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu z kúpnej ceny a nedohodne sa s predávajúcim na náhradnom tovare, bude mu táto čiastka bezodkladne, najneskôr do 14 dní od stornovania objednávky prevedená späť na jeho účet.
7.Platobné podmienky
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu riadne a včas. Pričom platba za tovar alebo služby bude realizovaná v hotovosti, prípadne inak po dohode so zákazníkom. Pri každej dodávke tovaru alebo poskytnutí služieb vystaví predávajúci daňový doklad - faktúru, ktorú pošle kupujúcemu e-mailom, poštou, spolu so zaslaným tovarom (prostredníctvom prepravnej služby) alebo odovzdá osobne. Pri osobnom odbere objednaného tovaru na prevádzke bude kupujúcemu vystavený pokladničný doklad o zaplatení.
Kúpnu cenu môže kupujúci uhradiť prevádzkovateľovi prostredníctvom:
platba na dobierku = platba v hotovosti pri prebratí tovaru(0 EUR)
prevodom na účet (0 EUR)
v hotovosti pri osobnom odbere v sídle predávajúceho
Dodacie podmienky
Tovar je doručovaný prostredníctvom prepravnej spoločnosti GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. alebo GEIS alebo SDS alebo DHL . Vzhľadom k tomu, že dodacia lehota je u každého produktu odlišná, je vždy uvedená u každého produktu jednotlivo.
Tovar, ktorý je skladom v Novom Meste nad Váhom a je objednaný najneskôr do 13.00 v pracovný deň, je expedovaný najneskôr nasledujúci pracovný deň a spravidla doručený do dvoch pracovných dní odo dňa prijatia objednávky.
Tovar, ktorý je skladom u našich dodávateľov a je objednaný najneskôr do 13.00 v pracovný deň, je expedovaný podľa dostupnosti uvedenej pri produkte
V prípade spôsobu platby prevodom na účet je tovar expedovaný najneskôr nasledujúci pracovný deň po pripísaní čiastky na účet predávajúceho a spravidla doručený do dvoch pracovných dní odo dňa prijatia platby.
Ak tovar skladom nie je, je označený symbolom „ - kontaktujte nás pre preverenie dostupnosti“ , v tomto prípade je možné kontaktovať predávajúceho emailom alebo telefonicky a informovať sa o dostupnosti daného tovaru. Predávajúci oznámi kupujúcemu dodaciu lehotu a po jej odsúhlasení zo strany kupujúceho vznikne kúpna zmluva.
Ceny za dodanie sú:
Cena za dodanie je uvedená pri produkte za jeden kus osobných, 4x4, dodávkových alebo motocyklových pneumatík alebo diskov.
Pri nákladných pneumatikách je cena dopravy riešená individuálne podľa množstva a hodnoty tovaru.
Pri objednaní menej ako 4 kusov tovaru:
Pri objednaní menej ako 4 kusov tovaru, ktorý nemáme na sklade v Novom Meste nad Váhom, ale musíme ho objednať, nám niektorí dodávatelia účtujú zvýšené prepravné. Toto dodatočné prepravné sa pohybuje v rozpätí 3 až 10 eur s DPH. Ak nastane takáto situácia, bezodkladne telefonicky kontaktujeme kupujúceho pre odsúhlasenie navýšenia prepravného poplatku.
8.Záruky a reklamácie
Záruka na tovar predávaný prostredníctvom internetového obchodu sa riadi a je v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi. Na všetok predávaný tovar, pokiaľ nie je určené výrobcom inak, je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov. Reklamácia je podmienená preukázaním nákupu reklamovaného tovaru v našom internetovom obchode, čoho dôkazom je daňový doklad – faktúra, resp. pokladničný doklad o zaplatení.
Závady, ktoré nemohli byť zistené pri prebratí tovaru a na ktoré sa vzťahuje záruka na akosť tovaru, je kupujúci povinný reklamovať u predávajúceho písomnou formou.
Kupujúci je povinný pred prevzatím tovaru si skontrolovať úplnosť a neporušenosť spotrebiteľského balenia tovaru. Ak je obal viditeľne poškodený, je povinný tovar neprevziať a túto skutočnosť oznámiť prítomnému prepravcovi, resp. pracovníkovi pošty a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade, že tovar je poškodený, kupujúci tento nepreberie a okamžite spíše so zodpovedným pracovníkom zápis o poškodení zásielky. Následne nás prosím kontaktuje za účelom dohody o ďalšom postupe.
Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil kupujúci záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci.
Kupujúci má právo požadovať odstránenie vád v prípade, že je to možné alebo môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. V prípade, že nie je možné vady odstrániť, má kupujúci právo na výmenu vadného tovaru za nový alebo vrátenie peňazí.
Reklamačný poriadok
8.1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
8.1.1. Predávajúci František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, (ďalej len "predávajúci"), týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov riadne informuje spotrebiteľa (ďalej len "zákazník" alebo "kupujúci") o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej len "reklamácia") vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
8.1.2. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník"), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa"), ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
8.2. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANÉHO TOVARU
8.2.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim (v zm. § 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (v zm. § 619 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (v zm. § 620 Občianskeho zákonníka).
8.2.2. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, Predávajúci však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (v zm. §619 Občianskeho zákonníka).
8.2.3. Pri použitých veciach (napr. predvádzací model) je záručná doba stanovená na 12 mesiacov (v zm. § 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
8.2.4. Vyhlásením vydanom kupujúcemu môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom, pričom podmienky a rozsah tejto záruky určí v písomnom vyhlásení, resp. v záručnom liste (v zm. § 620 ods. 5 Občianskeho zákonníka).
8.2.5. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim (v zm. § 621 Občianskeho zákonníka). Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa jeho uvedenia do prevádzky, ak kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3 týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť (v zm. § 621 Občianskeho zákonníka).
8.2.6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru (v zm. § 627 Občianskeho zákonníka).
8.2.7. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe (v zm. § 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
8.2.8. Ak predávajúci pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto predávajúci ani nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však predávajúci o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne zákazníka pri ponuke daru upozorniť(v zm. § 629 Občianskeho zákonníka). Ak má dar vady, na ktoré predávajúci zákazníka neupozornil, je zákazník oprávnený ho vrátiť (v zm. § 629 Občianskeho zákonníka). Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť predávajúcemu všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar (v zm. § 457 Občianskeho zákonníka v nadväznosti na § 48 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
8.3. UPLATNENIE PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY (REKLAMÁCIE)
8.3.1. Kupujúci reklamovaný tovar zasiela poštou na adresu uvedenú v texte vyššie. Ak je v záručnom liste alebo inom doklade vydanom predávajúcim uvedený iný podnikateľ určený na opravu (ďalej len "záručný servis"), ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, kupujúci si uplatní právo na opravu v tomto záručnom servise (v zm. § 625 Občianskeho zákonníka). Tovar doručí kupujúci do prevádzkarne na vlastné náklady.
8.3.2. Ostatné práva a zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si kupujúci uplatňuje písomne na adrese predávajúceho, elektronickou poštou, prípadne telefonicky na telefónnych číslach uvedených na našej internetovej stránke.
8.3.3. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo záručný servis je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok (v zm. § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa).
8.3.4. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie (§ 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom (§ 18 ods. 8 Zákona o ochrane spotrebiteľa).
8.3.5. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie (v zm. § 18 ods. 9 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vyjadrenie pracovníka povereného na vybavenie reklamácie, list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie resp. zaslanie písomnej výzvy k prevzatiu plnenia zároveň obsahujúci spôsob vybavenia reklamácie.
8.4. VŠEOBECNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE
Pri predkladaní tovaru na reklamáciu:
a) je potrebné predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u predávajúceho;
b) je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, nepoškodený neodbornou manipuláciou, atď.);
c) v prípade, že si zákazník uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom, je potrebné predložiť originál vyhlásenia alebo záručného listu, v ktorom bol rozsah takejto záruky stanovený.
8.5. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
8.5.1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť (v zm. § 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
8.5.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady (v zm. § 622 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
8.5.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti (v zm. § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).
8.5.4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) (v zm.§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
8.5.5. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať (v zm. § 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne druhý krát po jej aspoň jednej z predchádzajúcich opravách.
8.5.6. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.
8.5.7. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má rovnaké práva akoby išlo o neodstrániteľnú vadu (v zm. § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa), t.j. právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy).
8.5.8. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
8.5.9. Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
8.6 Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
V prípade, že Kupujúci nebol spokojný s vybavením reklamácie Predávajúcim alebo keď sa Kupujúci obrátil na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má Kupujúci právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
Názov subjektu : Slovenská obchodná inšpekcia
Sídlo subjektu : Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27
IČO : 17 33 19 27
Dátum zápisu do zoznamu : 01. 02. 2016
Adresa na doručovanie : Slovenská obchodná inšpekcia ústredný inšpektorát Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov Prievozská 32, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe:
ars@soi.sk
adr@soi.sk
Telefonické číslo : +421 2 582 72 123, +421 2 582 72 141
Fax : +421 2 534 14 996
Jazyky, v ktorých je možné podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu a viesť alternatívne riešenie sporu : slovenský jazyk, anglický jazyk.
Druhy sporov, ktoré subjekt alternatívneho riešenia sporov rieši
Všetky spory okrem sporov vyplývajúcich zo:
zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy,
zmlúv o pripojení do distribučnej siete,
zmlúv o združenej dodávke elektriny,
zmlúv o združenej dodávke plynu,
zmlúv o dodávke a odbere tepla,
zmlúv o dodávke pitnej vody, a
zmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu
zmlúv o poskytovaní verejných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb,
zmlúv o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového, platobného styku,
a zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
Dôvody, na základe ktorých subjekt alternatívneho riešenia sporov môže odmietnuť riešiť spor podľa § 13 ods. 4 zákona ak spotrebiteľ podá návrh po uplynutí jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal,
ak sa spotrebiteľ pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s predávajúcim ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- €,
ak vecou, ktorej sa návrh týka, sa už predtým subjekt zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a ARS by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné,
ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že ARS by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia.
Poplatok za začatia alternatívneho riešenia sporov - alternatívne riešenie sporov je bezodplatné.
Právne predpisy, podľa ktorých postupuje pri riešení sporov:
zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,
zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
zákon č. 281/2001 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr a o zmene a doplnení Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov v platnom znení,
zákon č. 161/2011 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní niektorých služieb cestovného ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (Timesharing),
zákon č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach,
zákon č. 646/2005 Z. z. o ochrane niektorých rozhlasových programových služieb a televíznych programových služieb a služieb informačnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
zákon č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v platnom znení,
zákon č. 136/2010 Z. z. o službách na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení zákon č. 78/2012 Z. z. o bezpečnosti hračiek a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v platnom znení,
relevantné ustanovenia Občianskeho zákonníka týkajúce sa spotrebiteľských zmlúv,
zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
zákon č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike,
Nariadenie EP a R (ES) č. 261/2004 z 11. februára 2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov a ktorým sa zrušuje nariadenie (EHS) č. 295/91,
Nariadenie EP a R (ES) č. 1107/2006 z 5. júla 2006 o právach zdravotne postihnutých osôb a osôb so zníženou pohyblivosťou v leteckej doprave,
Nariadenie EP a R (ES) č. 1008/2008 z 24. septembra 2008 o spoločných pravidlách prevádzky leteckých dopravných služieb v Spoločenstve,
Nariadenie EP a R (EÚ) č. 181/2011 zo 16. februára 2011, o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave a o zmene a doplnení nariadenia (ES) č. 2006/2004
Nariadenie EP a R (EÚ) č. 1177/2010 z 24. novembra 2010 o právach cestujúcich v námornej a vnútrozemskej vodnej doprave, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004,
Záväznosť a právne účinky výsledku alternatívneho riešenia sporu uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná.
PRAVIDLÁ ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU:
Dôležité je upozorniť, že spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní.
Zákon sa ďalej nevzťahuje na spory:
v ktorých si právo uplatňuje predávajúci voči spotrebiteľovi,
pracovno – právneho charakteru,
súvisiace so službami všeobecného záujmu
súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
súvisiace s poskytovaním vysokoškolského vzdelávania alebo ďalšieho vzdelávania verejnou vysokou školou alebo štátnou vysokou školou,
finančné služby.
Spotrebiteľ bude mať právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na spory „cezhraničné“, t. j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.
Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.
Osoba, ktorej bude daný spor pridelený, musí postupovať pri riešení nestranne a nezávisle. Ak by poverená osoba vedela o skutočnostiach, ktoré by mohli mať vplyv na jej nestrannosť, resp. by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov, je povinná o tom informovať účastníkov tohto sporu. Poverená osoba navrhne účastníkom možné alternatívy riešenia a bude sa snažiť viesť celý spor k tomu, aby sa dosiahla dohoda o vyriešení. Navrhnutá dohoda sa predloží obom zúčastneným stranám a v určenej lehote sa môžu rozhodnúť, či s daným návrhom súhlasia alebo nie. Takto uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná.
Ak by nedošlo k dohode a zároveň by bolo zistené dôvodné podozrenie, že boli porušené alebo ohrozené práva spotrebiteľa, vydá subjekt spotrebiteľovi odôvodnené stanovisko. Toto síce nemá záväznú povahu, avšak veľmi významne môže pomôcť spotrebiteľovi, ak sa bude domáhať svojich práv súdnou cestou. Spotrebiteľ má možnosť ukončiť účasť na alternatívnom riešení sporu v ktoromkoľvek štádiu.
Odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk/.
9.Odstúpenie od zmluvy pri predaji tovaru
Objednávka vykonaná prostredníctvom internetového obchodu má charakter spotrebiteľskej zmluvy, ktorá bola uzavretá pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku. V zmysle §7 zákona č. 102/2014 Z. z. je kupujúci oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť u predávajúceho uskutočnené písomnou formou v listinnej alebo elektronickej podobe (e-mailom), a môže byť uskutočnené podľa ustanovení Poučenia o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy, tvoriaceho Prílohu č.1, týchto obchodných podmienok, pričom môže kupujúci použiť Vzorový formulár (príloha číslo 2 týchto obchodných podmienok), na odstúpenie od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, predávajúceho a kupujúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote odovzdané na poštovú prepravu spolu s tovarom do sídla predávajúceho na náklady a nebezpečie kupujúceho. Tovar musí byť doručený predávajúcemu spolu s dokladom o kúpe.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby súvisiace s dodaním tovaru predávajúcemu pred tým, ako je tovar predávajúcemu spätne doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
Kupujúci má právo po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v "kamennej" prevádzkarni. Odskúšať však neznamená začať tovar používať.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme poukážkou alebo prevodom na Váš účet najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy v súlade s príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby (kompletizácia diskového kolesa oceľového prípadne z ľahkých zliatin spolu s pneumatikou a závažím),
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
ak sa využije služba Skompletovania (obutia a vyváženia vrátane použitia jednorázových vyvažovacích teliesok) objednaných pneumatík a diskov
10.Ochrana osobných údajov kupujúceho
Predávajúci František Jankech - Jakub, Malinovského 39, 91501 Nové Mesto nad Váhom úplne rešpektuje ochranu Vašich osobných údajov, ktoré ste poskytli v rámci registrácie alebo v rámci neskorších editácií svojho profilu na webovej stránke, alebo ak ste sa prihlásili na odber spravodajcu (newsletteru). Z tohto dôvodu vyžadujeme pri registrácii len údaje nevyhnutné pre naplnenie účelu spracovávania.
Predávajúci František Jankech - Jakub, Malinovského 39, 91501 Nové Mesto nad Váhom, ako prevádzkovateľ internetového obchodu sa pri spracovaní osobných údajov riadi príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, pričom pri spracovávaní poskytnutých údajov dodržuje maximálne bezpečnostné postupy a podniká všetky náležité opatrenia, aby tieto údaje zabezpečilo pred neoprávnenými zásahmi a zneužitím tretími stranami. František Jankech - Jakub, Malinovského 39, 91501 Nové Mesto nad Váhom, má právo používať vaše osobné údaje na obchodné a marketingové účely, len s vašim výslovným súhlasom. František Jankech - Jakub, Malinovského 39, 91501 Nové Mesto nad Váhom, sa súčasne zaväzuje, že vaše osobné údaje neposkytne ani nesprístupní tretím stranám s výnimkou tých spoločností zabezpečujúcich činnosti nevyhnutné pre úspešné doručenie Vášho tovaru.
Každý registrovaný užívateľ môže v rámci svojho profilu kedykoľvek zmeniť informácie o svojej osobe. Všetky údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri prevádzkovateľa. Odvolať súhlas so spracovávaním osobných údajov je možné kedykoľvek v písomnej podobe a to zaslaním odvolania na adresu , František Jankech - Jakub, Malinovského 39, 91501 Nové Mesto nad Váhom, alebo zaslaním emailu na pneuservis@jakubb.sk, pričom tieto údaje budú po odvolaní súhlasu riadne zlikvidované v súlade so zákonom.
Zoznam spoločností ktorým môžu byť poskytnuté Vaše osobné údaje:
Spoločnosť zabezpečujúca prepravu Vášho tovaru. Poskytované osobné údaje: meno, priezvisko, adresa, email, telefónne čísla a faxové číslo.
11.Registrácia kupujúceho pri nákupe tovaru
Zaregistrovaním sa na webovej stránke http://www.pneuprofi.sk/, udeľuje registrovaný spoločnosti , ako prevádzkovateľovi tejto webovej stránky http://www.pneuprofi.sk/, súhlas so spracovaním osobných údajov (meno, priezvisko, adresa, email, telefónne čísla, faxové číslo) v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z o ochrane osobných údajov v platnom znení, za účelom registrácie na internetovom obchode http://www.pneuprofi.sk/.
Tento súhlas je zo strany registrovaného udelený prevádzkovateľovi – predávajúcemu po dobu trvania registrácie. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať a to písomnou formou zaslaním odvolania na adresu František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, Nové Mesto nad Váhom, alebo zaslaním emailu na pneuservis@jakubb.sk.sk, pričom tieto údaje budú po odvolaní súhlasu riadne zlikvidované v súlade so zákonom.
12.Registrácia kupujúceho k zasielaniu marketingových informácií
Zaregistrovaním sa k odberu marketingových informácií na webovej stránke http://www.pneuprofi.sk/, udeľuje registrovaný spoločnosti František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, Nové Mesto nad Váhom, ako prevádzkovateľovi tejto webovej stránky http://www.pneuprofi.sk/, súhlas so spracovaním osobných údajov (meno, priezvisko, adresa, email, telefónne číslo) v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z o ochrane osobných údajov v platnom znení, za účelom zasielania marketingových materiálov poštou, e-mailom alebo sms a s ich zasielaním súhlasím. Tento súhlas udeľujem prevádzkovateľovi po dobu trvania registrácie. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať a to písomnou formou zaslaním odvolania na adresu František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, Nové Mesto nad Váhom, alebo zaslaním emailu na pneuservis@jakubb.sk.sk, pričom tieto údaje budú po odvolaní súhlasu riadne zlikvidované v súlade so zákonom.
Ak sa nezaregistrujete k odberu marketingových informácií, tak Vaše údaje požadované podľa zákona 18/2018 Z.z. sú v súvislosti s objednávkou použité výhradne za účelom vykonania objednávky a nebudú ďalej využívané na marketingové účely.
13.Záverečné ustanovenia
Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s podmienkami predaja, všeobecnými obchodnými podmienkami predávajúceho a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
Príloha č.1
podľa prílohy č. 2 k zákonu č. 102/2014 Z. z.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese: František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, Nové Mesto nad Váhom, alebo zaslaním emailu na pneuservis@jakubb.sk, telefonický kontakt 0905 213624
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám poskytli prostredníctvom týchto obchodných podmienok.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu uvedenú nižšie alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu do 14 dní od odstúpenia od zmluvy:
František Jankech - JAKUB
Trenčianská 17
915 01 Nové Mesto nad Váhom
PRÍLOHA Č. 2
k zákonu č. 102/2014 Z. z.,
http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzory/014102Pr1.pdf
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Komu :
František Jankech - JAKUB, Malinovského 39, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, Firma zapísaná v Živnostenskom registri OÚ Nové Mesto nad Váhom , Čislo živ. registra 304-2892, IČO : 32779755, DIČ : 1020305352, IČ DPH : SK1020305352, Fio BANKA a.s. č.ú.: IBAN:SK8583300000002001464359 , SWIFT BIC:FIOZSKBAXXX , e-mail: pneuservis@jakubb.sk.; telefonický kontakt: 0905 213624.
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : .................................................................................................................................................................................................................................
Dátum objednania/dátum prijatia* : .................................................................................................................................................................................................................................Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* : .................................................................................................................................................................................................................................
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* : .................................................................................................................................................................................................................................
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) : ..........................
Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.